Att välja mellan alla internettjänster

Att välja mellan alla internettjänster

Att välja mellan alla internettjänster

På nätet idag har förstås möjligheterna att köpa olika typer av tjänster online fullkomligt exploderat de senaste åren. Valmöjligheterna ökar och därmed även möjligheterna och kanske även svårigheterna att välja den bästa, billigaste, snabbaste, snyggaste tjänsten osv.

Det finns helt enkelt ett behov av jämförelsetjänster där man snabbt och enkelt kan se någon annans erfarenhet av tjänsterna vare sig det gäller försäkringar, webbhotell eller onlinetjänster för framkallning. Eftersom jag som har fått chansen att skriva det här på internetbloggaren driver några sådana jämförelsetjänster (läs tex en jämförelse av framkallningstjänster här) så skulle jag vilja lyfta upp några punkter som jag själv brukar tycka om att veta som kund:

  • Pris: Pris är självklart en av de allra viktigaste jämförelsepunkterna, det är inte allt men förstås väldigt betydelsefullt.
  • Service: Bra service märker man sällan medan dålig service i princip betyder allt! Det finns ingenting som irriterar mig så mycket som när man inte får mailsvar på en fråga.
  • Kvalitet på tjänst/produkt: Detta är förstås grundläggande och mycket viktigt när man vill få ut så mycket som möjligt av varan/tjänsten man köper.
  • Erbjudanden just nu: Erbjudanden och rabattkoder är något som vi människor alltid gillar. Dom allra flesta brukar gå igång på att känna sig utvalda och få en speciell rabattkod.
  • Leverans: Att få varor levererade snabbt är alltid trevligt. När jag exempelvis beställde bläckpatroner hos en känd leverantör kl 21.00 en kväll och fick dessa hemskickade på förmiddagen dagen efter så imponerar det i alla fall på mig mycket!

Så, det var ett gäng tips på vad många vill veta när man jämför olika tjänster på nätet. Kanske att du också blir sugen på att skapa egna prisjämförelser på din blogg eller hemsida!